Dlaczego warto pomyśleć nad promowaniem własnej strony internetowej

Prowadząc przedsiębiorstwo, dosłownie bardzo małe, w obecnych czasach nie możemy istnieć bez strony www. Potrzeba istnienia w sieci tyczy się już całej gospodarki, począwszy od wielkich korporacji, a skończywszy na nieznacznych jednoosobowych firmach usługowych. Można nawet stwierdzić fakt, że niezbyt duże rodzinne przedsiębiorstwo tym bardziej potrzebuje promocji i dotarcia do potencjalnego klienta. Jakakolwiek forma promocji, czy to mała wizytówka w ogólnym portalu czy fachowa strona internetowa, zwiększa naszą reklamę o wiele procent. Nie powinno się również pomijać faktu ekonomiczności tej inwestycji. Jeżeli jesteśmy firmą startującą, dla której każda wydana złotówka się liczy, możemy korzystać z bezpłatnych serwerów, darmowych stron czy także darmowych wizytówek. Trzeba natomiast pamiętać, że w sytuacji bezpłatnych albo nisko kosztowych portali, nasza obecność jest częściej nieeksponowana, jest ułożona obok wielu firm, instytucji o podobnej działalności co my. Ważnym aspektem jest też pozycjonowanie strony w najpopularniejszych przeglądarkach dostępnych na rynku internetowym, gdyż nasz klient częstokroć szuka określonej słownej frazy usługi, produktu, który oferujemy.

Profesjonalne, płatne strony www mają tę przewagę nad darmowymi, że w znaczącej liczbie sytuacji są niepowtarzalne, utworzone specjalnie dla danej firmy, dosłownie wówczas gdy posiadają wspólny silnik (schemat). Dokładnie tak samo jak z gazetą, czy innym produktem medialnym, liczy się pierwsza strona tak zwana startowa, to ona powinna przykuć naszą uwagę. Klient który ją odnajdzie, w ogromnej liczbie przypadków otwiera wiele podobnych, niemniej jednak zagłębia się w treść tylko jednej, dwóch. Warto dodać, że pierwsze złudzenie jest bardzo istotne, jeżeli już będziemy mieć błędy, brzydką grafikę lub źle wykonaną technicznie stronę (rozszerzone obrazki, kiepska strona kodowa) to ewentualny klient raczej nie wybierze naszej usługi, bez względu na cenę produktu, czy usługi, jaki oferujemy, gdyż będzie się bał bubla. Powinniśmy też mieć świadomość tego dla jakiej grupy docelowej naszych klientów chcemy dotrzeć, gdyż inaczej będziemy przygotowywać stronę adresowaną dla młodzieży, całkiem inaczej dla osób starszych jednakowo jak inaczej dla klientów na produkty zwyczajnego użytku, a zupełnie inaczej dla produktów niszowych w większości sytuacji elitarnych, ekskluzywnych. Trzeba też pamiętać o dostępności naszego klienta do Internetu.

W Polsce nie prawie każdy dysponuje szerokopasmowym łączem, a można aby wręcz śmiało stwierdzić, że tego typu łącze posiada mniejszość Internautów. Dlatego przy tworzeniu strony www powinniśmy uwzględnić czy pragniemy wiele animacji, zdjęć, muzyki, która spowalnia łącze, czy również prostą stronę informacyjną, która raczej jest nieciekawa dla oka, lecz prosta i szybka dla każdej osoby odbiorcy. Można z pewnością połączyć obie, zadając pytanie na stronie startowej, czy użytkownik chce oglądać naszą stronę w wersji html (prostej, informacyjnej) czy także we flash’u (animacji) , ale ze względu na cenę takie usługi oferują zazwyczaj duże przedsiębiorstwa. Jako przykład przedstawmy jednoosobowa firmę remontowo- budowlaną. Jej klientami są w dużej liczbie przypadków osoby nie potrzebujące wykonywać wielkich inwestycji, dla których liczą się koszty, ale które żądają właściwie wykonanej, profesjonalnej usługi. Teraz poleciłbym stronę internetową wykonaną w formie html’a z ewentualnymi małymi dodatkami flash’a. Powinien na niej znajdować się ewentualny cennik usług oraz zdjęcia z realizacji wcześniejszych zamówień. żadna osoba nie będzie żądał od pojedynczego fachowca referencji z wielkich inwestycji, ale prawie każdy chciałby spostrzec w jaki sposób wygląda usługa którą oferuje.