Dla pozycjonera próbujące zareklamować daną stronę www na określone słowa kluczowe i sprawić, by wyświetlała się w wynikach odszukiwania pod konkretną frazę na wysokich pozycjach, bardzo istotne jest zdobywanie cennych i wartościowych odnośników. Najbardziej również, żeby były to w pełni naturalne linki albo doskonale takie udające, umieszczane na tematycznych witrynach z wysokim TR, zaindeksowane przez roboty Google oraz mające dużą moc SEO, przenoszoną potem na docelową witrynę.
Jednym ze sposobów na ich zdobycie jest umieszczanie specjalnych artykułów na wybranych wortalach www, gdzie w treści takich tekstów zamieszcza się link do witryny ukryty pod konkretnym anchorem. Nie są to oczywiście typowe artykuły sponsorowane, jakie odnaleźć można na wielu portalach internetowych, niemniej jednak za każdym razem zwiększają one tematyczną moc ukrytego w nich linka. Dzięki temu pozycjoner z ogromnym skutkiem ma możliwość unikać zjawiska ściganego przez Google, jakim są nienaturalne linki kierujące do danej strony. Nienaturalne w tym wypadku oznaczają odnośniki umieszczane na „podejrzanych” wortalach, klasyfikowanych przez wyszukiwarkę jako niewiele wartościowe, nietematyczne, niskiej jakości a czasami dosłownie jako typowe strony spamowe. Największą moc reklamową – i jedną z większych, jeśli chodzi o kontekst SEO – mają jednak linki umieszczane w treściach wspomnianych wyżej artykułów sponsorowanych. Dzięki nim internauci trafiają na docelową stronę dwoma sposobami – klikając w ukryty link oraz czytając treść tekstu i zapamiętując nazwę firmy lub produktu.