Prestiżowy katalog firm

Dodawanie spersonalizowanej strony firmowej do katalogów i baz wirtualnych serwisów internetowych jest pierwszym i priorytetowym krokiem w pozycjonowaniu tego typu stron. Do innych zaliczyć można na 100 procent takie działania jak preclowanie czy budowanie stron zapleczowych, natomiast współcześnie katalogowanie posiada jedną z największych sił przebicia – zwłaszcza gdy w grę wchodzi naprawdę dobry i mocny pod względem katalog firm, w którym znajdują się serwisy charakteryzujące się wysoką jakością merytoryczną.

Wbrew pozorom dbanie o taki katalog stron firmowych nie trzeba do łatwych zadań. Jeśli sprawdzanie stron, które pretendują do tego, aby je dodać jest banalne – wystarczy tylko na nie wejść i sprawdzić, czy faktycznie nadaje się do spisu, o tyle konieczność regularnego sprawdzania stron już dodanych to bardzo żmudna praca. Jest to natomiast niezbędne, jeśli pragniemy, aby nasz katalog firm trzymał wysoki poziom i był rozpoznawalny , a oprócz tego rozpoznawalny w środowisku SEO, uchodząc za jeden z najlepszych w tego rodzaju branży. Prestiż katalogów z jedynie stronami firmowymi zależy jednakże nie tylko od tego, jak jest prowadzony, jak moderowany i jak promowany. Liczy się również jego zawartość merytoryczna, czyli to jakie strony są do niego dodawane , a oprócz tego jakie strony taki katalog firm akceptuje. Im większe restrykcje wobec „kandydatów” tym większa zapewnienie, że katalog de facto zyska miano prestiżowego i renomowanego. Z drugiej strony jednak zbyt głębokie obostrzenia mogą sprawić, że do katalogu strony ogólnie rzecz biorąc nie będą dodawane, co z kolei nie wpłynie pozytywnie na jego wizerunek i zawartość.