Czas trwania pozycjonowania

Ile trwa pozycjonowanie? Za jaki czas można się spodziewać oczekiwanych efektów? Czy klienci zaczną napływać zaraz czy to chwilę potrwa? I w końcu: dlaczego tak długo? Z tymi pytaniami o czas i termin, w którym pozycjonowanie i usługi SEO świadczone na rzecz danej strony (lub stron) www zaczną działać, to w ogromnej liczbie przypadków padające pytania od klientów. Nic zaskakującego – klient płaci, więc oczekuje efektów jak najszybciej. Niestety zdarzają się też takie mężczyźni i kobiety, które nie potrafią zrozumieć, że SEO to branża złożona, a wszelki pośpiech jest tu nie tylko niewskazany, ale wręcz niebezpieczny. Priorytetowo przedsiębiorcy starszej daty wykazują ogromne zniecierpliwienie, gdy po tygodniu czy dwóch od podpisania umowy na pozycjonowanie i ceny pozycjonowania nie widzą żadnych efektów, a „u kolegi” już dawno były. Czas pozycjonowania i moment pierwszych pozytywnych efektów jest bowiem różny w współzależności od paru czynników – fraz kluczowych, optymalizacji witryny, jej zawartości, linków prowadzących do strony jak i linków zaindeksowanych przez Google. Nie bez przyczyny jest też ich jakość i wartość, a niektórzy pozycjonerzy twierdzą też, że wpływ na szybkość pozycjonowania i otrzymywane efekty ma również tematyczność linków przychodzących. Nie ulega jednakże uwagi fakt, że osoby decydujące się na pozycjonowanie i usługi SEO powinny się przede wszystkim uzbroić w cierpliwość. To nie jest bowiem proces bardzo podobny do zakupu w sklepie – gdzie towar albo usługę wykonuje się od ręki. W tym wypadku czekanie na efekty ma możliwość wynosić zarówno jeden dzień, jeden tydzień, jeden miesiąc jak również pół roku…