Pozycjonowanie vs. Adwords

Każdy specjalista z zakresu SEO doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że Google niezbyt przyjaznym okiem patrzy na wszelkie funkcjonowania związanie z pozycjonowaniem strony. W naturalny sposób stanowią one bowiem konkurencję dla systemu reklamowego Google: Adwords i Adsense. Nie znaczy to natomiast, że pozycjonowanie i usługi SEO są z tego względu w jakimś odwrocie. Dosłownie przeciwnie, ponieważ im bardziej pracownicy amerykańskiego giganta starają się walczyć z branżą SEO, tym jest ona mocniejsza. Jedyną różnicą między pozycjonowaniem a systemem Adwords jest z całą pewnością cena , a dodatkowo skuteczność obu metod. W niektórych przypadkach po prostu nie opłaca się wykupywać kampanii reklamowej w Google, ponieważ konkurencja jest zbyt mała – równie doskonały efekt dadzą samo pozycjonowanie i ranking strony, które nierzadko można przeprowadzić wręcz własną pracą. Tyczy się to zwłaszcza zwykłych i niszowych fraz, które nie są oblegane przez konkurencję i których wypromowanie na czoło wyników wyszukiwania jest priorytetowo zwykłe. W przypadku systemu Adwords warto się nim zainteresować, gdy mamy do czynienia z ogromną konkurencją na danym rynku albo gdy ceny za pozycjonowanie i usługi SEO znacznie przekraczają nasz planowany budżet. Pozytywną włąściwością takiej reklamy jest jest stosunkowo wysoki czynnik kompresji, dzięki czemu mamy gwarancję, że naszą stronę odwiedzą jedynie klienci zainteresowani daną usługą. Trzeba jednakże uważać za nieetyczne funkcjonowania konkurencji, która czasem specjalnie klika w reklamy Adwords, wyczerpując limit ustawiony w kampanii i generując nam wyższe koszty.