###
Pozycjonowanie stron www – prawdopodobnie właściwie każdy użytkownik Internetu zetknął się już z tym pojęciem. Oprócz tego, wielu osobom może się wydawać, że jest to dziedzina, którą można zajmować się zawodowo w praktyce bez żadnego doświadczenia. Ponieważ pozycjonowanie stron internetowych polega przede wszystkim na zdobywaniu linków, więc coraz popularniejsza staje się opinia, iż pozycjonowanie nie jest niczym trudnym, wystarczy jedynie siedzieć przed komputerem i spamować, gdzie się da. A to potrafi wszakże prawie każdy…
Tymczasem pozycjonowanie stron internetowych jest dziedziną, w której sukces odnoszą rzeczywiście nieliczni. Osoby niedoświadczone, polegające na opiniach innych oraz na informacjach dostępnych bezpłatnie w Internecie, w dużej liczbie przypadków swoimi nieudolnymi staraniami doprowadzają do tego, iż dana witryna zalicza tzw. filtr albo ban w Google. Gdy powinno się w przyszłości wydostać witrynę z filtra albo bana, pozycjoner amator w bardzo wielu przypadkach wycofuje się, nie mając pojęcia, co dalej robić. Tak więc poleganie na niedoświadczonym pozycjonerze lub własnoręczne pozycjonowanie ma możliwość okazać się zupełnie nieopłacalne.
Ażeby ustrzec się przykrych konsekwencji związanych z nieumiejętnymi działaniami takich osób, warto skorzystać z usług kogoś polecanego przez znajomych, którzy mieli już okazję sprawdzić umiejętności danego pozycjonera. Właściwym rozstrzygnięciem jest natomiast zapoznanie się z ofertą firmy, dla której pozycjonowanie stron internetowych to główna dziedzina działalności. Można wówczas posiadać stuprocentową gwarancję, że poczynione starania nie pójdą na marne, lecz przyczynią się do wzrostu obrotów finansowych.
Niedużo osób zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie i public relations można z sobą łączyć i razem utworzyć coś co będzie współgrało ze sobą perfekcyjnie. Zwiększając ponadto sprzedaż naszego produktu. Jednakże jak to zrobić?
Jak wiemy Public Relations w znacznym stopniu korzysta z notek prasowych jako jednej z sposobów dotarcie do klienta z produktem. Bądź również drugim celem takiej notki jest kreowanie marki w oczach ewentualnych kupujących. Jedynym co trzeba zrobić to odpowiednie zoptymalizowanie danego artykułu prasowego dzięki, takiej optymalizacji nasza informacja dotrze do znacznie większej grupy zainteresowanym. Warto wykorzystywać w takich artykułach bardzo niszowe słowa kluczowe. Dzięki temu pozycjonowanie wykona się nieomalże automatycznie. Drugą dużą zaletą takich artykułów jest fakt, że łatwo uda się w niego wpleść zagnieżdżone linki do naszej witryny. Takie linki wyglądają nadzwyczaj naturalnie, ponieważ nikogo przecież nie powinno dziwić, że w artykule o katalogu usług/produktów danej firmy znajdzie się odnośnik do niej.
Jak więc zauważyłeś PR i pozycjonowanie stron można ze sobą łączyć. Powiedziałbym dosłownie, że trzeba to robić dla dobra firmy. Natomiast dlaczego firmy nie korzystają z takiej sposobów. Wydaje mi się, że nie mają odpowiednich kompetencji by ten potencjał wykorzystać.
Zapraszmy do spojrzenia na nasz katalog firm.